Zaznacz stronę

Twoja strona może być zarówno świetną inwestycją, jak i prawie w 80% utopionymi pieniędzmi. Nie piszę 100%, bo sam fakt posiadania strony w dzisiejszych czasach jest swego rodzaju przymusem, czymś powszechnie od firmy oczekiwanym.

Dowodem niech będzie artykuł na wirtualnej polsce, gdzie fakt nieposiadania strony przez firmę, która zgłosiła się do budowy metro w Krakowie kompletnie oburzył dziennikarza.
Także strona to nigdy nie będą w 100% zmarnowane pieniądze, ale może Ci nie przynieść żadnych wymiernych korzyści oprócz zwiększenia zaufania do Twojej firmy.

Bardzo często podczas pierwszych rozmów z potencjalnymi clientami wyłapuję, że są oni kompletnie nie przygotowani do pracy z agencją.

– Jakie cele ma realizować strona?
– No normalnie – ma być, formularz kontaktowy może być, byle żeby była.

 

Więc:

Jak przygotować się do pracy z agencją, tak aby zwiększyć zysk z każdej wydanej złotówki

A.) Wersja krótka – jak przygotować się przed telefonem do agencji:

1. Sprecyzuj cel strony.
2. Zbuduj mapę strony.
3. Ustal, komu chcesz sprzedawać.
4. Przemyśl, w jaki sposób najczęściej dochodzi do sprzedaży u Ciebie w firmie.
5. Przygotuj strategię pozyskiwania klientów przez internet.

Każdy wykonany punkt zwiększy zwrot z Twojej inwestycji.

B.) Wersja z dokładnym wyjaśnieniem

1. Dokładnie sprecyzuj cel swojej strony

świetnie zrobił to nasz klient linowedomki.pl:

„Strona ma pozyskiwać klientów na nasze domki, pokazać im dlaczego warto spędzić u nas czas i umożliwić im rezerwację terminu, poprzez formularz”

Już w pierwszym sezonie domki były w pełni wynajęte.

Drugim świetnym przykładem jest kolejny z naszych klientów: timberdeck.pl

„Strona ma przede wszystkim pozyskiwać właściwy rodzaj klientów, nie chcę już odbierać telefonów od ludzi, którzy wolą zapłacić niską cenę, nie dbając o jakość zarówno surowca, jak i usługi.”

 

Jakie cele może mieć Twoja strona:

a.) Pozyskiwać klientów (tych właściwych)

b.) Informacyjny

c.) Prestiżowy

d.) Centrum informacji

e.) Miejsce spotkań

 

Ad a.) Pozyskiwać klientów

Wybierając ten cel musisz być gotowy wdrożyć również inne działania w internecie. Czasy, w których postawienie strony internetowej gwarantowało napływ klientów, już dawno się skończył. Musisz być gotów na przynajmniej jedno z zadań: dostarczać ludziom artykuły, filmy video, pozycjonować stronę, reklamować się – po więcej konkretnych metod i sposobów działania zapraszam na mojego bloga o pozyskiwaniu klientów: https://danielwilczek.pl/blog/

Ad b.) Informacyjny

„Hej, istniejemy, tu działamy, to produkujemy. Dziękuję, dobranoc.” Na tego typu strony nie wydawaj za dużo pieniędzy. Prosty szablon za 500-700 zł wystarczy. https://sklep.danielwilczek.pl/ – zakup ten, który Ci się podoba, razem z nim dostaniesz instrukcję, jak w 3 kliknięciach zrobić, aby strona była gotowa.
Szablony wyświetlają się na każdym urządzeniu, są szybkie i dostosowane pod google. Strona, która źle wygląda na komórkach, to w dzisiejszych czasach pieniądze wyrzucone w błoto.

Ad c.) Prestiżowy

Ten cel nadaje się dla specjalistów wysokiej klasy, deweloperów, czy produktów premium. Strona ma ułatwić inne działania sprzedażowe firmy poprzez budowanie siły i prestiżu marki. Na taką stronę warto wydać fortunę, dokładnie tak, jak na garnitur, biuro, czy wygląd pracowników recepcji i sprzedawców. Jest to punkt styku z marką, na który wejdą klienci, aby rozwiać ostatnie wątpliwości.

Ad d.) Centrum informacji

Tego typu strona ma przede wszystkim odciążyć Twoje biuro obsługi klienta, udzielając odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania klientów. Im większa firma, tym większe oszczędności można osiągnąć tworząc stronę z bazą wiedzy na temat najczęściej zadawanych pytań. Tak, aby klient mógł znaleźć jak najwięcej informacji i odpowiedzi, zanim w ogóle będzie musiał skontaktować się z Twoją firmą.  Wiele dużych firm stosuje tę metodę, jak facebook, czy Idea Bank.

Ad e.) Miejsce spotkań np. blog

To jest typ strony, który w połączeniu ze stroną, która ma pozyskiwać klientów, może przynieść kosmiczne zyski. Ale musi regularnie dawać wartość Twoim klientom. Muszą wiedzieć, że jeśli mają problem z X – to tam znajdą jego rozwiązanie. Szczególnie ważne jest to w naszym kraju, gdzie poziom zaufania społecznego należy do jednego z najniższych w Europie. Rozwiązywanie problemów Twoich klientów, czasami nawet za darmo, buduje zaufanie do Ciebie, a to powoduje, że chętniej i częściej będą od Ciebie kupować. Na taką stronę (np. blog) również warto dużo wydać, ale nie trzeba, najważniejsza jest praca, którą później wykonamy sami lub nasza firma.

 

2. Mapa strony

Ty najlepiej wiesz, jakie informacje chcesz przekazać klientom na start, jak przebiega proces zakupowy w Twojej firmie, na co klienci zwracają uwagę, czego szukają, co Ty chcesz przekazać o swojej firmie.

Tutaj kolejny raz na pochwałę zasługuje: timberdeck.pl – w pierwszym arkuszu mapa strony, jaką otrzymaliśmy przed rozpoczęciem prac:

Przykładowa mapa strony

a w drugim arkuszu masz wzór dla siebie. Wystarczy, że naciśniesz na zielony prostokąt, później ctrl+c na klawiaturze, klikniesz w miejsce gdzie chcesz wstawić swój i ctrl+v, żeby edytować tekst w polu, użyj pola zaraz nad arkuszem, żeby usunąć całkowicie dany prostokąt – użyj gumki w lewym górnym rogu excela.

 

3. Dla kogo stworzona będzie strona

Widzisz, większość ludzi tworzy stronę myśląc o swojej firmie, a tymczasem osoba, o której powinni myśleć, to ich klient. Tak, żeby wygląd, teksty, oferta była dostosowana do określonego typu klienta, którego chcesz obsługiwać. gdaq.pl kolejny nasz klient zdecydował się tylko i wyłącznie na obsługę właścicieli sklepów internetowych. Ja w ramach danielwilczek.pl – nastawiam się tylko i wyłącznie na ludzi sprzedających wiedzę. Clientelo przechodziło pewien proces, zaczynając od stron internetowych, przechodząc przez sklepy internetowe, a teraz idąc w stronę aplikacji webowych i produktów abonamentowych typu platformy e-learningowe, czy systemy CRM. Żeby agencja wykonała dla Ciebie dobrą robotę, musisz wiedzieć, dla kogo chcesz pracować, zanim się do nich zgłosisz. Niestety najczęściej pojawiają się odpowiedzi typu: no do wszystkich i żeby strona w zieleni była… to niestety donikąd Cię w internecie nie zaprowadzi.

 

4. Proces sprzedażowy

Dobrze by było gdybyś wiedział, czy ludzie najczęściej kupują po obejrzeniu realizacji, po rozmowie telefonicznej, po obejrzeniu filmu, czy artykułu. Wtedy agencja będzie mogła tak zaprojektować wędrówkę klienta po stronie, aby wywołać maksymalnie dużo zdarzeń, które pozyskują dla Ciebie klientów.

 

5. Przygotuj sobie strategię wykorzystania Twojej strony do pozyskiwania klientów

Za każdą stroną, czy narzędziem internetowym powinna kryć się dobra strategia do pozyskiwania klientów. Trochę więcej rozpisuję się na ten temat w tym artykule:
https://danielwilczek.pl/proces-konwersji-leada-na-klienta-od-a-do-z/. Tutaj powiem tylko – nawet najlepsza strona – będzie nic nie warta, jeśli nikt na nią nie zagląda.

Zrób te punkty przed pracą z agencją, a Twoja inwestycja nie tylko szybko się zwróci, ale i zostawi po sobie miłe wspomnienia. Przy takim przygotowaniu agencja łatwiej spełni Twoje życzenia i będzie mogła przygotować materiały, które będą zachęcały Twoich klientów do zakupu i zostania z Twoją firmą.