Jeśli masz już Twój pixel facebooka, musisz podpiąc go na Twojej stronie. Jeśli jeszcze nie masz Twojego pixela facebooka, tutaj poradnik, jak go uzyskać – link Teraz czas na podpięcie go na Twojej stronie.
W jaki sposób mogę podpiąć pixel facebooka w mojej stronie – 3 metody
W Twoim panelu konta facebook masz trzy opcje podłączenia pixela do Twojej strony:
1.) Ręczne dodanie kodu piksela do witryny
2.) Użycie integracji partnerskiej
3.) Instrukcje na e-mail
1. Ręczne dodanie kodu piksela do witryny
Czyli musisz pixel facebooka dodać do sekcji nagłówka strony (sekcja <head></head>), tuż nad znacznikiem zamykającym nagłówek. Czyli tuż przed tagiem </head> w kodzie Twojej strony. Jeśli masz stronę statyczną – musisz ten kod wkleić na każdej stronie, na której chcesz, aby znalazł się pixel. Dokładnie w tym miejscu:
Jeśli masz stronę dynamiczną np. stworzoną na CMS WordPress, możesz podłączyć pixel raz, globalnie w sekcji <head> i wówczas znajdzie się on na każdej stronie w tym panelu WordPress.
Aby to zrobić możesz np. ręcznie podpiąć skrypt facebooka w pliku functions.php Twojego motywu na WordPress, albo możesz skorzystać z gotowych wtyczek, które zapewniają taką funkcjonalność, np. z naszej wtyczki: Clientelo Pixel Facebook – wówczas wystarczy:
a.) dodać taki moduł w panelu WordPress w sekcji „Wtyczki”, następnie wybrać opcję „Dodaj nową” :
b.) następnie wybierz opcję „Wyślij wtyczkę na serwer”:
c.) następnie wybierz opcję „Zainstaluj”
d.) następnie włącz wtyczkę:
e.) następnie wybierz opcję „Ustawienia” wtyczki i wprowadź swój skrypt pixel facebook pobrany z konta facebook.
Konfiguracja wtyczki do podpinania pixela facebook może się nieco różnić w zależności od rozwiązania, ale będzie przebiegać w miarę podobnie.
Jak sprawdzić czy mój pixel jest podpięty prawidłowo
Aby sprawdzić, czy pixel jest podpięty prawidłowo w Twoim panelu facebook przy Twoim pixelu powinnien się znaleźć status: Aktywny.
Możesz też podejrzeć kod Twojej strony, aby to sprawdzić wejdź na Twoją stronę i wybierz opcję w przeglądarce „Wyświetl źródło strony”:
Następnie w źródle odszukaj skrypt Twojego pixela facebook (np. wpisując frazę wyszukiwania facebook lub ID Twojego pixela). Jeśli Twoim oczom ukaże się taki skrypt:
to oznacza, że pixel facebook jest podpięty w Twojej stronie. Gratulacje! 🙂
2.) Użycie integracji partnerskiej
Drugą metodą podpięcia pixela facebook jest skorzystanie z opcji integracji partnerskiej – facebook dostarcza w tym momencie wiele dostępnych gotowych integracji.
3.) Instrukcje na e-mail
Trzecią metodą jest opcja „Wyślij instrukcje mailem” – jeśli masz swojego programistę (np. z zespołu Clientelo) – wybierasz tę opcję i o nic więcej nie musisz się martwić, Twój informatyk zrobi całą resztę 🙂