Zaznacz stronę

Dlaczego pokazywanie światu, że jesteś ekspertem i dzielenie się swoją wiedzą jest takie ważne i dlaczego może wznieść Twój biznes na zupełnie inny poziom.

1. Artykuły i filmy z wiedzą vs spotkania

Oczywiście spotkanie może pozwolić Ci zbudować bliższą relację z klientem, ale szkopuł tkwi w tym, że musisz tam fizycznie być, musisz mu to wszystko fizycznie opowiedzieć, ale w 50% przypadków klient będzie akurat miał inne rzeczy na głowie i nie do końca będzie zainteresowany tym, co mówisz.

Przewagi dzielenia się wiedzą przez internet

1. Mnożysz swój czas – niech Twój artykuł przeczyta tylko 5 osób miesięcznie – zaoszczędziłeś 5 godzin (spotkanie, dojazd, przygotowanie).

2. Klient przeczyta Twój artykuł wtedy, kiedy będzie miał na to ochotę i akurat będzie zainteresowany tematem.

3. Jeśli rozwiążesz jego problem, jednocześnie nie sprzedając mu nic w trakcie, nawiążesz relację, która później sama przerodzi się w chęć zakupu u Klienta.

 

2. Efekt kuli ścieżnej

Jeśli zrobisz 10 spotkań w miesiącu, w następnym miesiącu musisz zrobić taki sam wysiłek, żeby zrobić te same efekty.

Jeśli napiszesz 10 artykułów w ciągu miesiąca, to w drugim miesiącu te pierwsze już generują ruch.
W drugim napiszesz kolejne 10. Masz już podwójny efekt. I z miesiąca na miesiąc, masz coraz więcej darmowych zainteresowanych Twoją firmą/leadów.

Trzeciego miesiąca pisania artykułów, w najgorszym wypadku (po 5 wejść na artykuł miesięcznie – nie da się upaść tak nisko) – to 10x3x5 to 150 nowych osób, które się dowiedziało o Twoim biznesie.
Trzy miesiące robienia spotkań 10×3 to 30 osób, które dowiedziały się o Twoim biznesie.

W pierwszym przypadku poświęcasz czas raz i to dalej pracuje dla Ciebie
W drugim przypadku jesteś jak Syzyf, musisz cały czas wykonywać pracę od nowa.

 

3. Efekt przyzwolenia i wdzięczności

Jeśli zamieszczasz daną treść w internecie klient trafi na nią we właściwym dla siebie czasie (bez znaczenia, co go w danym momencie zmotywuje: Twoja reklama czy odnalezienie Cię w Google lub social media), wejdzie na Twoją treść, bo akurat potrzebuje rozwiązania danego problemu lub wiedzy z Twojego zakresu. A przez telefon część ludzi po prostu nie umie mówić nie i zgodzą się na spotkanie, a mimo to nie pojawią się na nim lub wcale nie będą mieli intencji nic z Tobą podpisać.

Jeśli weszli na Twój kontent z czystej ciekawości lub nudy, to przynajmniej nie stracisz czasu na obsługę ich.

Najważniejszą zaletą dzielenia się wiedzą jest rozwiązywanie problemu Twoich potencjalnych klientów. Jeśli pomożesz im z x sprawami i pozwolisz osiągnąć im konkretne rezultaty w danej dziedzinie, to później chcąc skorzystać z danej usługi, nie będą już szukali w google alternatyw, nie będą pytać po znajomych, pomyślą od razu o Tobie i Twojej firmie.

 

Zachęcam Cię gorąco do spróbowania:

1. Załóż sobie google analytics – https://analytics.google.com/
2. Dodaj ich kod na Twojej stronie.
3. Napisz 2-3 artykuły pokazując je światu raz w tygodniu (Twój fanpage – może być mały, Twoi znajomi)
4. Zobacz, czy coś się stało z ruchem na Twojej stronie i miesiąc później sprawdź, czy to dalej działa.

Kontynuuj, aż zbudujesz tak dużą bazę zapytań, że będziesz musiał zdjąć formularz zapytań za strony 🙂
W kolejnym tygodniu umieszczę materiał o tym, jak prawidłowo podpiąć google analitycs na Twojej stronie lub Twoim sklepie internetowym.