Zaznacz stronę

13 powodów, dla których warto zainwestować w profesjonalną stronę www:

1. Strona internetowa to Twoje biuro, pracownik recepcji, sprzedawca i obsługa klienta w jednej osobie

Strona internetowa to Twoje biuro, pracownik recepcji, sprzedawca i obsługa klienta w jednej osobie – jednym narzędziu. Dodatkowo jest to pracownik sprawny, chętny do działania 24/7 i nie biorze urlopów 🙂 Mało tego – nigdy nie narzeka na swojego szefa, czy swoją pensję. Chcesz więc, aby tak dobry, wielofunkcyjny pracownik był wykształcony i ubrany w najlepszy możliwy sposób, pasujący do Twojego biznesu.

 

2. W internecie musisz już być

Według badań „amerykańskich naukowców” 😉 aż 85%! klientów potwierdza istnienie firmy szukając jej strony w Google, zanim dokonają w nią interakcji. Nie mówimy tu oczywiście o firmach, które mają sklepy w galeriach handlowych, czy przy głównych ulicach miast. Lecz o wszystkich firmach opartych na sprzedaży bezpośredniej, czy telefonicznej. Więc skoro już musisz być, to należy zrobić świetne pierwsze wrażenie i zgarnąć ten „tort” dla siebie.

 

3. Coraz więcej zakupów tylko przez internet

Przez ostatnią pandemię 73% internautów kupuje przez internet. Żeby nie było, że to kolejne badania wirtualnych naukowców – https://www.gemius.pl/wszystkie-artykuly-aktualnosci/e-commerce-w-polsce-2020.html, więc porzucając kanał internetowy, według GUS, odbierasz sobie dostęp do 21 498 000 klientów. Tak, do 21 milionów klientów!

 

4. RWD – dobre wyświetlanie na urządzeniach mobilnych

RWD – czyli dobre wyświetlanie na urządzeniach mobilnych. Z powyższego artykułu wynika kolejna rzecz – klienci najczęściej kupują na laptopach i smartfonach. Co znaczy, że jeśli zamówisz stronę u studenta, lub słabej firmy, bo będziesz chciał zaoszczędzić 500 zł, a nawet 2500 zł, pozbawisz się kolejnej wielkiej porcji klientów: https://mobirank.pl/2019/06/10/raport-gus-2019-jak-polacy-korzystaja-z-internetu/.  Zabierasz sobie dostęp do 79% klientów. Po ludzku, jeśli Twoja strona nie jest mobilna, to znaczy, że na każdych ciężko wypracowanych 21 klientów, których pozyskasz, 79 klientów powiedziało Ci „nie”, bo nawet się o Tobie nie dowiedzieli!
To tak, jak byś mówił: hej, zarabiam 2100 miesięcznie, zamiast 7900 bo jestem bystry i oszczędziłem 500 zł na stronie internetowej. RAZ……

 

5. Profesjonalna agencja równa się profesjonalny wygląd

To tak, jak z garniturem, możesz wyglądać tak:

a możesz wyglądać tak…

Jak myślisz, ilu klientów zrazisz do siebie w ciągu 3-5 lat, jeśli Twój najlepszy pracownik będzie wyglądał tak, jak ten drugi?

 

6. Szybkość ładowania strony

Student, czy tania firma mają za przeproszeniem w nosie, jak szybko wczytuje Ci się strona. Ma być, masz zapłaci,ć a co dalej – nieważne. Tanie firmy mają chociaż wytłumaczenie – optymalizacja strony kosztuje sporo pracy, więc Ty wybierając tańszą opcję – niejako ich rozgrzeszyłeś. Powiedz mi jednak, co czujesz patrząc na te dwie grafiki?
Dokładnie – automatycznie oczekujemy na coś i dostajemy szału, kiedy to się  nie dzieje. Cierpliwość jest ginącą cnotą. Większość internautów deklaruje, że jeśli po 5 sekundach nie znajdzie na stronie czegoś interesującego – wychodzi. Więc co, jeśli te 5 sekund zmarnuje się na ikonki powyżej?

 

7. Optymalizacja pod Google (i inne wyszukiwarki)

O całym temacie pozycjonowania znajdziesz więcej u eksperta, któremu przekazuję naszych klientów w zakresie pozycjonowania: https://www.blog.gdaq.pl/ Ale sama agencja również ma dużo do zrobienia. Przemyślana architektura oraz mapa strony, poprawna struktura linków, zadbanie o wszystkie tagi witryny wymagane przez Google (i inne wyszukiwarki), prace copywrtitera i przygotowanie wartościowych treści na stronie – zarówno pod kątem SEO (pozycjonowania), jak i klienta. Oczywiście można wybrać tańszą opcję i denerwować się, że nawet pod własną nazwą nie pokazuje nas w Google…

 

8. System do zarządzania stroną

To jest must be. Tanie agencje i studenci, jak to bywa – często znikają z rynku i przestają odbierać telefony. A Ty wtedy zostajesz ze stroną, na której nic nie możesz zmienić. Ani cen, ani oferty, ani opisu o sobie, a przecież firma się rozwija! Więc Twoją jedyną opcją jest zapłacić za stronę jeszcze raz. Jeśli natomiast dostaniesz własny system zarządzania stroną, losy agencji nie muszą Cię nic obchodzić. Ty lub Twoi pracownicy, możecie edytować każdy tekst na stronie, ofertę, cennik, dane kontaktowe, a przy porządnie napisanym CMS’ie, również istotne banery graficzne, czy inne graficzne elementy.

 

9. Intuicyjność korzystania ze strony

Podstawy – jak logo po lewej stronie (które po kliknięciu przynosi na główną stronę), dopuszczalne jest też logo na środku. Jak i wszelkie zamknięcia, czy to pop-up’ów, czy innych okien w górnych prawych rogach. Jak również kontakt, jako ostatnia zakładka po prawej stronie. O intuicyjności można napisać cały osobny artykuł.  Jedno jest jednak pewne – jeśli klient gubi się na Twojej stronie lub nie umie czegoś odnaleźć, to po prostu sobie pójdzie, nie będzie próbował na siłę zrobić z Tobą interes.

 

10. Copywriting

Można teksty napisać samemu. Może je napisać freelancer all-in-one – człowiek-orkiestra: informatyk, grafik, copywriter, księgowy i przedsiębiorca w jednym.

Załóżmy, że sprzedajesz krzesła. Można napisać ofertę:

 

Wygodne krzesło, z eko skóry o wymiarach 40×150 z atestem EU-pan-786.

 

A można napisać:

 

Krzesło, które rozpieści Twoje zmysły, zarówno podczas porannej kawy, jak i po całym męczącym dniu. Dzięki eko-skórze i swojemu wyglądowi, będzie ozdobą każdego salonu. Staranna jakość wykonania gwarantuje bezpieczeństwo Tobie i Twojemu kręgosłupowi. Poniżej dane techniczne.

Tak samo ubezpieczenia – można je sprzedawać jako po prostu ubezpiecznia, lub bezpieczeństwo Twojej rodziny, zabezpieczenie spokojniej starości, czy pewność, że nic nie popsuje nam planów.

 

11. Gwarancja 

Sprawdź, czy w umowie otrzymasz gwarancję na bezawaryjne działanie strony. Na prostych stronach, tak naprawdę nie ma się co zepsuć, ale jeśli ktoś tej gwarancji nie daje, to znaczy, że kompletnie nie ma pojęcia, co robi i jednak coś tak prostego, jak młotek, może nie zadziałać.

 

12. Szkolenia i pomoc w sprawnym zarządzaniu stroną

Każdy ma swoją specjalizację. Nie musisz od razu wiedzieć, jak obsługiwać stronę. Systemy są bardzo proste, ale trzeba się chwilę do nich przyzwyczaić. Porównałbym je do obsługi skrzynki mailowej. Gdyjuż odkryjesz, gdzie jest wyślij, przekaż dalej i folder spam, to można działać. U nas w agencji zapewniamy dla klienta szkolenia video na zawsze oraz miesięczną opiekę także po wdrożeniu projektu – możliwość dzwonienia i pisania do nas, żeby wdrożenie przebiegało sprawnie.

 

13. Najważniejszy powód – wyższe konwersje sprzedażowe

Jeśli stronę napisze człowiek-orkiestra, siłą rzeczy nie napisze tak dopracowanego dzieła, jak zespół specjalistów. U nas informatyk wie, jak napisać stronę, by była szybka i bezawaryjna. Grafik wie, jak sprawić, aby robiła piorunujące pierwsze wrażenie, a marketer i copywriter dbają o to, aby klienci chcieli kupować. Bo przecież po to stawiamy strony internetowe, aby ludzie dowiedzieli się i od nas kupowali. Nasz dobry przykład: https://sklep.graomilion.pl/ – po wdrożeniu nowego layoutu (wyglądu) od nas, przychody skoczyły o 87%. Bo wzbudził zaufanie. Wyglądał, jak w nowym garniturze, łatwiej było znaleźć pewne rzeczy. Obniżmy to do 10%. Załóżmy, że masz 100 klientów w miesiącu i Twoja marża to 50 zł. To jest 10 klientów więcej miesięcznie, czyli 500 zł. A co, jeśli masz więcej klientów? A co, jeśli masz większą marżę? A co, jeśli u Ciebie również osiągniemy wynik +87%? Nawet przy tych samych parametrach, ale wynik 87% to dodatkowe 4350 zł miesięcznie. Z tą myślą drogi Czytelniku zostawię Cię i czekam na kontakt w sprawie wspólnego podboju internetu.